Suplimente si vitamine pentru stres

Stresul poate afecta calitatea vietii atunci cand nu este intervenit in timp util. Cu toate acestea, consumul unor suplimente si vitamine ajuta la diminuarea efectelor acestora. Vrei sa afli mai multe despre asta?

Exista multe strategii de atenuare a efectelor stresului zilnic; unul dintre ele este utilizarea de suplimente si vitamine care imbunatatesc starea de spirit si senzatia de bine. De ce sunt benefice? Care sunt cele mai recomandate?

In primul rand, trebuie amintit ca stresul este o forma de tensiune nervoasa care poate provoca dificultati atat fizic, cat si mental. In acelasi timp, este legata de situatii de conflict, probleme sociale, nemultumiri, printre altele.

Cu toate acestea, dupa cum arata unele studii , alimentatia adecvata are un impact pozitiv asupra sanatatii mintale si faciliteaza controlul stresului. Pentru a afla mai multe despre asta, va invitam sa continuati sa cititi.

Suplimente si vitamine pentru stres

Stresul apare de obicei ca urmare a situatiilor care provoaca presiune si supraincarcare. Fara o interventie adecvata, aceasta continua in timp si este din ce in ce mai dificil sa faca fata. Poate fi, de asemenea, cauzata de obiceiurile alimentare proaste si de o deficienta a anumitor nutrienti esentiali.

Din fericire, este dovedit ca exista suplimente si vitamine care ajuta in sanatatea mintala si contribuie la diminuarea simptomelor asociate cu aceasta tulburare. Desi este necesar sa-i identificam originea pentru a o rezolva, acestea sunt un complement ideal pentru a obtine bunastarea.

Cele mai frecvente deficiente nutritionale observate la pacientii cu stres, precum si alte tulburari mentale sunt acizii grasi omega 3, vitaminele complexului B, minerale si aminoacizi care sunt precursori ai neurotransmitatorilor.

Acizi grasi omega-3

Mai multe studii leaga consumul regulat de peste cu o incidenta scazuta a acestei probleme. La randul sau, s- a dovedit ca acesta este un rezultat direct al aportului de acizi grasi omega 3.

Unul pana la doua grame din acest compus, luat zilnic, este doza acceptata pentru persoanele sanatoase, cu toate acestea, pentru pacientii cu tulburari mentale, se recomanda sa fie sigure si eficiente pana la 9,6 grame.

Vitamina A

Persoanele cu stres pot avea un nivel scazut de vitamina A sau beta-caroten. Un studiu publicat in Indian Journal of Psychiatry a descoperit ca cei care au mancat alimente sursa sau suplimente ale acestui compus s-au simtit mai bine , mai ales atunci cand sunt combinati cu vitaminele C si E.

In plus, un continut scazut de nutrienti poate creste riscul de anxietate . O modalitate sigura de a obtine contributia recomandata este consumul de alimente de culoare portocalie, precum morcovi, dovleac, mango, papaya, printre altele.

Suplimente de vitamina B

Unul dintre efectele vitaminelor B este scaderea nivelului sanguin al aminoacizilor homocisteina. Prin aceasta este posibila ameliorarea simptomelor cauzate de stres, se obtine o imbunatatire a starii de spirit si creste nivelul de energie. De asemenea, acestea sunt esentiale pentru sanatatea inimii si creierului.

Sursele alimentare care le contin includ:

Ouale.
Carnea.
Boabele.
Leguminoase.
Lactat.
Legume verzi cu frunze.

Intr-un studiu publicat in Human Psychofhamacology, s- a sugerat ca luarea unor astfel de suplimente scade depresia, furia si oboseala. In general, acestea pot contine alte elemente care il influenteaza.

Melatonina

Stresul este asociat cu dificultati de adormire sau de adormire, deoarece gravitatea acestuia se agraveaza. Melatonina este un hormon natural care regleaza ciclul somn-veghe, creste noaptea si scade odata cu lumina zilei.

Meta-analiza „melatonina pentru tratamentul tulburarilor de somn primare “ , a aratat ca suplimentarea cu acest timp creste combinate si imbunatateste calitatea, ceea ce indica faptul ca utilizarea sa poate fi recomandata, cand aceasta problema se altereaza odihna.

Lizina

Lizina este unul dintre suplimentele recomandate in caz de stres. Este un aminoacid care poate influenta neurotransmitatorii legati de simptomele acestei afectiuni. Atunci cand persoanele cu deficit de lizina ingereaza mai mult prin dieta lor, nivelul de stres scade deoarece echilibreaza cortizolul.

Magneziu

Magneziul joaca un rol important intr-o serie de functii ale creierului , dar, mai ales, regleaza hormonii de stres din creier . Desi poate fi incorporat in multe alimente, utilizarea unui supliment chelat din acelasi lucru permite o contributie si absorbtie sigura.

Ce sa va amintiti despre suplimente si vitamine pentru stres?

Daca aveti probleme de stres, este posibil sa observati disconfort, dureri de cap, nervozitate sau furie. Desi aspectul sau este asociat cu multe situatii pe care uneori nu le poti face fata, este recomandat sa-l detectezi la timp pentru a evita aceasta interventie cu zi cu zi.

Cand aveti o nutritie adecvata, corpul dvs. primeste tot ceea ce are nevoie pentru a imbunatati starea de spirit si bunastarea generala. In plus, daca efectuati activitate fizica, imbunatatiti calitatea somnului si utilizand suplimentele si vitaminele mentionate, puteti contribui foarte mult la gestionarea acestuia.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *