10 Lucruri de luat in calcul cand vrei sa incepi un proiect web

Cu totii am avut cateva sclipiri de-a lungul timpului cand am simtit ca daca am pune in practica o idee am putea sa facem bani rapid si fara prea mult efort. Se spune chiar ca cele mai bune idei sau proiecte de afaceri iau nastere dint-o idee aparuta pe neasteptate, indiferent ca e vorba de dezvoltarea unui serviciu, a unei aplicatii pentru smartphone sau un produs inovator. Cu atat mai mult in cadrul proiectelor online, exista anumite elemente esentiale de care trebuie sa tinem cont. Iata cateva din acestea:

1. Indiferent de proiectul pe care urmeaza sa-l derulezi, trebuie sa incepi cu un nume. Numele ales trebuie sa fie unul potrivit, scurt si concis si usor de amintit de catre clienti. Ideal ar fi sa gasesti ceva legat de obiectul activitatii tale astfel incat sa transmiti un mesaj clar viitorilor consumatori.

2. Odata ales numele potrivit pentru afacerea ta, trebuie sa-l inregistrezi. Daca nu te descurci, incearca la https://www.thc.ro/ si cu siguranta ai sa faci alegerea potrivita. Nu e obligatoriu ca numele de domeniu sa coincida cu numele afacerii tale. Trebuie sa alegi un domeniu care sa nu fie luat de altcineva.

3. Pasul urmator este sa te indrepti spre un serviciu de gazduire web. Este recomandat sa alegi cu grija un furznizor iar pachetul de hosting web ales sa functioneze perfect, fara probleme de downtime sau momente in care webiste-ul este la pamant.

4. Chiar daca afacerea este la inceput, ar fi bine sa creezi cateva conturi pe retelele de socializare majore. Este o metoda excelenta de promovare si informare a potentialilor clienti. Este important sa iti afirmi prezenta online si sa faci afacerea cunoscuta utilizatorilor de internet.

5. Dupa ce ai achizitionat domeniul web si ai deja un pachet de gazduire web profesional, iar conturile de socializare sunt perfect functionale, poti sa incepi o strategie de promovare in avans. Astfel, ai oportunitatea sa prezinti diverse informatii despre proiectul web ce urmeaza a fi lansat in curand. Totodata, pe pagina web poti pune un mesaj care sa le ureze vizitatorilor bun venit precum si detalii despre data cand site-ul va deveni functional.

6. Si acum urmeaza crearea website-ului. Ai doua modalitati prin care poti sa faci acest lucru. Fie instalezi un CMS de genul WordPress si il costumizezi dupa preferinte sau apelezi la o agentie specializata in web design care iti va face un website profesional. Indiferent de alegere, site-ul trebuie sa fie accesibil de pe orice platforma sau device.

7. Atunci cand ai un public-tinta bine stabilit, poti sa incepi sa intri in contact cu potentiali clienti. E o oportunitate fantastica sa le oferi detalii despre produsele sau serviciile tale si despre ce aduce nou proiectul pe care urmeaza sa-l lansezi pe piata.

8. E un fapt dovedit ca o adresa de email personalizata inspira mult mai mult profesionalist si credibilitate decat o adresa gratuita. Cel mai probabil vei utiliza aceasta adresa de email pentru a comunica cu clientii, pentru a raspunde solicitarilor, pentru a onora comenzile sau pentru a trimite newslettere.

9. In orice afacere, nu poti sa excelezi fara o atenta analiza a concurentei. Mai ales atunci cand incerci sa intri pe o piata unde mai sunt si altii, trebuie sa vii cu ceva in plus astfel incat sa satisfaci nevoile consumatorului si sa-l atragi spre ofertele tale.

10. Cauta parteneri sau colaboratori in care sa ai incredere. Un partener de afaceri bun poate sa contribuie la succesul afacerii tale. In cazul in care ai un magazin virtual, va trebui sa ai o buna colaborare cu diversi furnizori si companii de curierat.