Blog

Ce trebuie sa contina bagajul pentru winter sailing

Planuiesti o iesire pe mare iarna asta? Avand in vedere spatiul limitat de la bord, iata cateva lucruri care nu trebuie sa lipseasca din bagajul pentru winter sailing:

1. In primul rand geamantanul trebuie sa fie cat mai mic si din material textil, nu rigid, trolerul nu este potrivit pentru vacanta cu barca pentru ca ocupa foarte mult spatiu.

2. Pantaloni+geaca windproof si waterproof, cele mai importante din bagaj, costumul de ski este perfect.

3. Polare, cat mai multe polare, pe barca e bine sa te imbraci cu mai multe straturi de haine mai subtiri decat unul gros pentru ca atunci cand ti se face frig sau cald sa mai poti adauga un strat sau da unul jos.

4. Bocanci impermeabili/cizme de cauciuc cu talpa deschisa la culoare (non-marking). E iarna si vremea e imprevizibila asa ca e bine sa fi pregatit din cap pana in picioare.

5. Caciula+manusi – groase, cele mai groase pe care le ai pentru ca extremitatile ingheata primele :).

6. Sac de dormit. Barca are incalzire dar e bine sa fi pregatit.

7. Camera foto/video pentru ca vor fi momente pe care vei vrea sa le imortalizezi.

8. Crema de soare . La cum vei fi imbracat probabil ti se va vedea doar nasul dar si el e important si trebuie protejat de soare :).

9. Ochelari de soare.

Winter sailing vs. ski

Suntem multi pasionati de sporturi de iarna, in special de ski si snowboard si cu totii incercam pe cat se poate sa ne 20140501_172930petrecem toate weekendurile cu zapada, pe partie. Pe 30 ianuarie eu va propun sa iesiti din tipare, pe mare! La 10 parasim portul cu un ceai fierbine si la 5 vedem apusul cu un vin fiert la larg de Constanta. Noaptea o petrecem in portul Tomis, iar a doua zi ne intoarcem la Limanu.

Iata patru motive pentru care sa petreci un weekend navigand in loc de skiind:

  • Inveti ceva nou!
    Nu ai cum sa petreci cateva ore pe barca fara sa inveti cateva manevre.
    Sa manevrezi un velier nu este atat de greu pe cat pare, daca vrei sa aflii cum se face si sa incerci cu mana ta, acum ai ocazia!
    Ca sa nu mai zic ca luni la birou tu vei avea cea mai tare poveste 🙂
  • Fiecare persoana se distreaza cum vrea
    Daca vrei sa faci miscare cum faci la ski, skipperul te va pune la “treaba”. Te pune sa strangi velele si daca vantul e din fata vei intelege de ce sailingul e un sport .
    Daca vrei sa te relaxezi, te poti intinde pe punte, “la plaja” in timp ce savurezi un vin fiert si asculti sunetul marii, care s-a dovedit stiintific ca are efect terapeut.

  • Bugetul este un pic mai avantajos pe mare

Un weekend pe mare pentru 2 persoane:
Locul pe barca + cazare pe barca in cabina dubla vineri si sambata – 900lei
Transport cu masina personala din Bucuresti – 520km – aproximativ 200lei
Total – 1100lei

Un weekend la ski in Poiana Brasov pentru 2 persoane:
Cazare 2 nopti in camera dubla (pret mediu) – 700lei
Ski pass 2 zile – 450lei
Inchiriere skiuri 2 zile – 200lei
Transport cu masina personala din Bucuresti – 370km – aproximativ 150lei
Total – 1500lei

Nu am inclus mancarea ca sunt cam aceleasi preturi peste tot.
La ski mai poti reduce bugetul daca ai skiuri si poti gasi si un hotel mai ieftin dar per total intre cele doua nu este diferenta mare, iar sailingul iese un pic in avantaj 🙂

  • Cel mai frumos apus, cum numai marea iti poate oferii!

Un astfel de apus va face toata experienta de o mie de ori mai speciala.

Daca nu v-am convins sa petreceti un weekend intreg cu noi sper ca ve-ti incerca macar cateva ore, tot sambata pe 30, tot din marina Limanu, velierul Santa Clara va face o tura pana la epava din Costinesti si inapoi.

Pentru rezervari sau mai multe detalii imi puteti scrie aici:

Ferma de scoici Dalboka

Unul din locurile dragi noua din Bulgaria este ferma de scoici Dalboka, este pozitionata in unul din cele mai curate locuri din tara din punct de vedere ecologic, in golful Kaliakra. Aici se produc si se servesc cele mai bune scoici din Marea Neagra.

Din Balcic ajungem foarte usor cu barca, drumul dureaza aproximativ 2 ore si se poate naviga destul de aproape de IMG_1869malul stancos. Daca pleci din Mangalia cu barca nu te poti opri direct la Dalboka, trebuie sa ocolesti prin Balcic pentru a face intrarea in tara.
Cu masina se ajunge destul de usor din Vama Veche, urmaresti drumul spre Durankulak/Varna, iar dupa aproximativ
40 km de la granite vei intalni un indicator cu Capul Kaliakra, aici faci stanga, in scurt timp va aparea un alt indicator cu Capul Kaliakra, faci tot stanga, iar dupa 2 km vei intalni un panou publicitar cu Dalboka, aici faci dreapta pe un drum care te duce spre malul marii.

Toata lumea spune ca restaurantul are o priveliste fantastica dar sa vezi cum se vede de pe mare…Sunt doua terase pe plaja, la baza stancilor pline de verdeata salbatica si un colt de plaja pustie. Se poate ancora la 20 de metri de mal si daca nu ai dinghy nu e nici o problema, poti suna la restaurant si unul dintre pescari va veni sa te ia cu o barcuta cu motor.

Terasa din stanga
Terasa din stanga

O data ajuns pe mal vei intalni doua terase, cea din dreapta este vestita ferma de scoici Dalboka dar si cea din stanga este la fel de buna. Cea din dreapta este mai boema, e mai mare si are niste sezlonguri din lemn de pe care poti admira privelistea in timp ce astepti mancarea, in stanga terasa este un pic mai mica si mai rustica.
La ambele restaurante gasesti meniu in romana si te poti intelege si cu chelnarii in romana.

Alegerea mancarii este foarte grea, totul suna bine si arata si mai bine, salate cu midii, midii pane, la tigaie, la cuptor, cu orez, cu paste, cu sos de vin, cu varza, sarmalute in foi de vita cu midii, chiftelute cu midii si tot asa. Apoi peste,  hamsii, stavrid, calcan, guvizi, chefal, păstrăv, scrumbie, somn, șalău, crap, tot ce va trece prin cap .

Terasa din dreapta
Terasa din dreapta

Eu va recomand salata Sirena care este un fel de salata de beuf cu midii, este preferata mea, o comand de fiecare data , midile cu orez sau cele in sos de vin si calcanul. Meniul complet il puteti gasi aici http://www.dalboka.bg/Dalboka/RO/restaurant.html

Mancarea vine destul de repede si se poate plati cu cardul sau in lei, leva sau euro. Daca vreti sa mergeti in weekend este bine sa faceti o rezervare inainte pentru ca poate fi destul de aglomerat.
Daca vreti sa ajungeti cu barca la Dalboka, ma puteti contacta pentru informatii suplimentare sau rezervari.

La multi ani!

Va dorim un an nou mai bun, plin de realizari si cat mai multe mile marine strabatute!

Voi v-ati stabilit rezolutiile pentru noul an?

Noi ne-am propus sa organizam mai multe evenimente, atat petreceri pe yacht cat si expeditii de navigatie peste mari si tari; ne-am propus sa participam la Campionatul European ISAF la Porto Caras
si sa petrecem mai mult timp pe mare decat pe uscat!

Voi ce ati vrea sa realizati in materie de sailing in 2016?

 

 

 

 

7 celebritati care au iubit navigatia

Bob Seger

Dupa ce a scris cateva dintre piesele clasice de rock, cum ar fi „Night Moves”si „Like a Bob Segerrock”, la sfarsitul anilor 90 legenda rock  Bob Seger a descoperit navigatia cu vele. Apoi a descoperit cursele de veliere si chiar a castigat de cateva ori faimoasa cursa Mackinac la bordul velierului sau Santa Cruz 52. El a declarat pentru Chicago Tribune: „Imi place ca nu este zgomot. Chiar imi place. Este atata liniste fara motoare.”

Stephen ColbertNews-2015-07-Celebrity-Sailor-Stephen-Colbert-150x150

Respectatul comediant si succesor al emisiunii lui David Letterman este un adevarat navigator! El a participat de mai multe ori la cursa dintre Charleston si Bermuda de 777 de mile, nu a castigat niciodata dar este o cursa grea.

Humphrey BogartNews-2015-07-Celebrity-Sailor-Humphrey-Bogart-150x150

Bogart este privit ca un adevarat simbol cultural american, Institutul  American de Film la clasat ca cel mai mare actor din istoria filmului american. Legendara sa ambarcatiune de 55 de picioare Sparkman & Stephens Santana a fost si inca este cel mai elegant si gratios yacht construit vreodata.

Albert Einstein

Nu multi stiu ca Einstein iubea navigatia.  Legenda spune ca geniul nu era un News-2015-07-Celebrity-Sailor-Einstein-150x150marinar foarte bun, se pare ca ar fi esusat de nenumarate ori si intotdeauna lovea barca la acostare dar i-a placut foarte mult aceasta experienta. Initial el a avut un velier de 17 picioare numit Tief ( lipsit de valoare in germana), iar la aniversarea de 50 de ani a primit de la prietenii sai un velier de 23 de picioare pe care la numit Tummler ( scop in germana).

Morgan FreemanNews-2015-07-Celebrity-Sailor-Morgan-Freeman-150x150

El este vocea lui Dumnezeu in toate filmele americane dar si un navigator de croaziera. Si-a descoperit pasiunea in Stowe Vermont la bordul unui velier de 18 picioare si a declarat ca „Am devenit dependent pe viata”.  De atunci Freeman a navigat mii de mile pe ocean, majoritatea la bordul velierului sau Shannon 43 dar cel mai mult ii place sa se plimbe printre insulele Caraibe.

Ted TurnerNews-2015-07-Celebrity-Sailor-Ted-Turner-150x150

Miliardarul, mogulul media Ted Turner, un adevarat personaj american si creatorul CNN-ului si-a facut intotdeauna timp pentru navigatie. Nu multa lume stie ca a facut performanta pe barcile mici, chiar a participat la olimpiada in anii 60.

John F. KennedyNews-2015-07-Celebrity-Sailor-JFK-150x150

Al 35-lea presedinte american a navigat pe tot parcursul vietii si si-a iubit ambarcatiunea de 62 de picioare Sparkman & Stephens Manitou. Si-a descoperit aceasta pasiune inca din copilarie iar in adolescenta a castigat mai multe curse pe veliere mici.

 

Sursa http://www.asa.com

 

De ce iesim pe mare iarna?

Chiar daca afara e frig, sailingul iarna poate fi foarte placut, de ce?

In primul rand pentru ca marea este mai frumoasa iarna, mai limpede si mai curata ba chiar prinde o frumoasa nuanta de albastru, asemenea marii Ionice.

Iarna marea este mai aproape de natura, fara aglomeratia si muzica de pe plaja aceasta devine mai salbatica si mai romantica.

Si pescarii se tem de frig si nu mai ies pe mare asa des astfel lasand delfinii sa se apropie mai mult de coasta ba chiar vor veni sa se joace cu noi.

Nu ne mai facem griji ca ne arde soarele! Asta nu inseamna ca iesim pe mare doar in zilele mohorate cand soarele nu isi face aparitia, ne putem bucura de zilele insorite de iarna fara probleme pentru ca soarele nu este la fel de puternic ca vara si cu siguranta vom fi ok si fara crema de protectie.

Iarna nu-i ca vara dar daca te imbraci adecvat cu siguranta nu iti va fi frig. Tinuta de iarna este formata din geaca si pantalonii de ski, bocanci, caciula si manusi, deci cum mergi pe partie te asteptam si pe mare :).

Ce facem iarna pe mare?

Evadam din aglomeratie si galagie, ne ralaxam pe punte in timp ce auzim doar sunetul valurilor sparte de prova barcii si al vantului care ne umple panzele. Totodata este si un moment bun sa inveti cateva manevre de navigatie, cine stie poate astfel vei descoperi si o noua pasiune, aceea pentru sailing. Iar la sfarsitul zilei cand ne retragem in portul Limanu vom fi asteptati cu o ciorba fierbinte.

Daca te-am convis sa incerci navigatia de iarna click aici pentru a vedea ofertele noastre si iti promitem o experienta de neuitat.

 

 

 

Istoria curselor de veliere

Yachtingul este unul dintre cele mai populare sporturi din lume, acesta poate fi practiat indiferent de varsta, chiar si de persoanele cu handicap.

Competitia de veliere se numeste regata si consta in mai multe curse individuale, iar velierul care genereaza cel mai bun timp castiga. Yachting-ul modern isi are cel mai probabil originea in Olanda din secolul al 17-lea.

Yacht-ul America
Yacht-ul America

Sportul a fost adus in Anglia de catre Regele Carol al II-lea in mijlocul anilor 1600 dupa exilul sau in Olanda. Cursele internationale de yachting au inceput in 1851 cand un sindicat de membrii ai New York Yacht Club au construit un yacht de 101 de picioare numit America cu care au navigat pana in Anglia unde au castigat un trofeu numit „Hundred Guiness Cup” . Astazi acest trofeu se numeste „Cupa Americii” si este cel mai vechi tofeu din sport.

Yachtingul si-a facut debutul la jocurile olimpice in anul 1900, urmatoarea aparitie fiind 8 ani mai tarziu si de atunci se regaseste la toate editiile, fiind unul dintre cele mai vechi sporturi din programul olimpic.

dezeen_Paralympic-design-adaptive-sailing-equipment_11La jocurile paralimpice yachtingul a aparut prima data in anul 1996 ca un sport demonstrativ dar 4 ani mai tarziu a devenit un sport paralimpic oficial, fiind unul din putinele sporturi in care concureaza sportivi cu orice dizabilitate.